Mietteitä harrastelijatason massiivinettipeleistä

Redditin MUD-subredditissä oli jonkin aikaa sitten kiinnostava keskustelu MUD-pelien modernisoinnista isomman käyttäjäkunnan saavuittamiseksi.

http://www.reddit.com/r/MUD/comments/31bezx/what_would_it_take_for_muds_to_become_popular/

Erään keskustelijan mielestä perinteisiä MUDeja ei voi kunnolla modernisoida, mutta niiden helppoon perustamiseen ja muokkaukseen pohjautuva kulttuuri voisi olla mahdollista elvyttää tulevaisuudessa helpompien pelinkehitystyökalujen avulla.

shawncplus:

Now, I can see where the culture of MUD building can get popular again. All it takes is for a newbie-friendly, free, powerful modern mmo engine to get released. As soon as someone who, now, would download SMAUG and make a MUD can instead download AwesomeNewMmoEngine and make a WoW clone with essentially the same skill level that’ll be the nail in the coffin for new MUD creation and the birth of a new generation of that culture of MUD builders.

Muutama tällainen työkalupaketti on jo tarjolla esimerkiksi HeroEnginen ja SmartFoxServerin ( + Unity3D:n) muodossa, mutta ne eivät vielä ole yhtä helppoja pystyttää ja ylläpitää kuin tekstipohjaiset MUD-palvelimet.

Seuraillaan mitä tulevaisuus tuo tulleessa. Haluan pelata joitan hassua.