Clean Cut by MFX - Quake Single Player

Youtube-käyttäjä pelaa eri pelien karttoja läpi ja kommentoi niiden rakennetta. Mukavan iso osa karttavideoista käsittelee uusia ja vanhoja Quake 1 -karttoja/kampanjoita.

Sisältöä tuottamassa: Miksi verkkopalvelun sivuja pitää voida tulostaa?

http://sisaltoatuottamassa.blogspot.fi/2013/04/miksi-verkkopalvelun-sivuja-pitaa-voida.html

Kiinnostavia pointteja verkkopalvelujen suunnittelusta ja kasaamisesta.

Winning Solitaire

http://www.mrdoob.com/lab/javascript/effects/solitaire

Paras selainpeli ikinä.

Sanjay Dastoor: A skateboard, with a boost (by TEDtalksDirector)

Sanjay Dastoor: A skateboard, with a boost (by TEDtalksDirector)

Step Inside The Massive Communist Headquarters That Bulgaria Can’t Even Afford To Tear Down - Business Insider

http://www.businessinsider.com/step-inside-the-massive-communist-headquarters-that-bulagria-cant-even-afford-to-tear-down-2012-9?op=1

Kiinnostavaa historiaa ja hienoja kuvia Bulgarian kommunistisen puolueen päämajasta. Neuvostoarkkitehtuurissa on jotain kiehtovaa.

Jätitkö käyttöehdot lukematta?

https://www.eff.org/deeplinks/2013/04/are-you-teenager-who-reads-news-online-according-justice-department-you-may-be

Jätitkö käyttöehdot lukematta? Plot twist: OLET EHKÄ RIKOLLINEN!

put a burger in your shell

http://notes.torrez.org/2013/04/put-a-burger-in-your-shell.html

Ajattelin laittaa työkoneelle 🙂 tai 🙁 sen mukaan onko keittimessä kahvia.

The Onion: Internet Users Demand Less Interactivity

http://www.theonion.com/articles/internet-users-demand-less-interactivity,30920/

Luen yleensä The Onionia hupaisan satiirin takia, mutta tällä kertaa vastaan tuli ihan asiallinen artikkeli nykyisestä ADHD-SoMe-internetistä. Välillä kaipaa aikoja jolloin sisältö oli pelkkää HTMLää ja jakaminen oli linkin copy-pasteaminen irkkiin (jota teen kyllä edelleen).

Teknologiajulkaisutilaisuuden älyttömyys

http://lookrobot.co.uk/2013/01/14/the-panasonic-toughpad-press-conference/

Ei-teknologiatoimittajan kertomus teknologiajulkaisutilaisuuden älyttömyydestä.

Pelijournalismin nykytila

Massively-blogissa oli artikkeli pelijournalismista. Julkaisijoiden PR-puolella on nykyään aika reippaasti valtaa kontrolloida nykyistä uutisoinnin tasoa/suuntaa/määrä ja alaa vaivaa peliblogien haluttomuus muuntautua pelkästä blogista asiallisiksi uutissivustoksi.

Uutissivustoista tulee mieleen lähes aika yksisuuntainen kommunikointi pelkkien uutisten muodossa ja blogeihin liitetään mielikuva kaksisuuntaisesta kommunikoinnista kommenttien ansiosta. Juttujen keräämät kommentit ovat sivustolle “ilmaista” sisältöä, jolla sivustolle saadaan lisää kävijöitä ja kommentoijia. Kommentoijakeskeisyys aiheuttaa uutisointi ja sisällöntuotanto keskittyy entistä enemmän keskustelua ja väittelyä herättävien artikkelien luontiin.

Pikkuhiljaa pelimedia alkaa liukua iltapäivälehtien tasolle, kun nopealla ja helpolla lehdistötiedotepoiminnoista kasatulla uutisoinnilla sekä väittelyä kalastelevilla artikkeleilla kilpaillaan toisten pelisivustojen kanssa kävijöistä. Massivelyn artikkelin lopussa on läjä ehdotuksia joilla tilannetta voitaisiin korjata, mutta saapa nähdä miten käy.