
Ikuisuusprojektiksi jäänyt luolastomättöpeli, joka hyödyntää proseduraalisesti generoituja karttoja.

Ikuisuusprojektiksi jäänyt luolastomättöpeli, joka hyödyntää proseduraalisesti generoituja karttoja.

Peli, jonka avulla tutkin proseduraalisten karttojen generointia. Tarkoitus oli kasata karttageneraattorin ympärille räiskintäpelikin, mutta kiinnostus loppui kesken. Pelin toteutuksessa opittuja asioita ja lähdekoodeja käytettiin myöhemmissä peleissäni pohjana.
Tein Pythonilla, Redis-tietokannalla ja Twitter Bootstrap -ulkoasulla pienen sivuston verkkopelitapahtumien listaamiseen ja lyhyt-URL:ien tarjoamiseen niille. Sivustolle varasin näppärän domainin “lanit.at”.

Edesmenneen Suomipelit.com -sivuston Peli päivässä 2 -projektiin, jossa ideana oli, että mukana olijat tekevät vuorotellen yhden pelin päivässä kuukauden ajan. Mukaan pystyi osallistua kuka vain varaamalla itselleen päivän projektin viestiketjusta.

Vaasan ammattiopiston päättötyöksi tehty luolastoseikkailu, jossa käytetään proseduraalisesti generoituja karttoja. Pelissä väistellään ansoja ja yritetään kerätä joka kerroksesta talteen Vaasan 400-vuotis juhliin suunnitellun puheen paloja.